joi, 21 august 2014

Valentin Lungu: Hotel UNIVERS T - traditie, renume si management pentru viitor

Valentin Lungu director general SC. Univers T SA


Într-o perioadă în care concurența pe piața hotelieră din Cluj-Napoca, precum și criza financiară și-au lăsat amprenta asupra tuturor palierelor comerțului național, inclusiv al celui hotelier, Univers T reușește atât în anul 2013, cât și în 2014 sa aibă o creștere sănătoasă, să dea dovadă de adaptabilitate și să încheie anul 2013 pe primele locuri în România și pe primul loc în județul Cluj la categoria hoteluri de 3 stele.
Managementul performant al hotelului a dus la depășirea indicatorilor de performanță aprobați de acționarul unic, Consiliul Județean Cluj, in 2013 cu 140%, iar în 2014 pe primele șapte luni previziunile au fost depășite cu 180%.
În 2013, am realizat o creștere a gradului de ocupare la 70%, ceea ce reprezintă o creștere cu 31% față de anul precedent, când gradul de ocupare era de 53%. Veniturile din închirierea sălilor de conferințăși a altor servicii conexe au crescut in 2013 cu 20% față de 2012, iar vânzările din restaurant, mic dejun și minibar au crescut cu 16,5%.
Grafic grad de ocupare 2012,2013,2013 - Hotel Univers T Cluj Napoca - Valentin Lungu


În primul trimestru al anului 2014, gradul de ocupare a ajuns la 75%. Directorul S.C Univers T S.A., Valentin Lungu, consideră că „Dacă până acum provocarea principală a fost una de creștere a volumului activității și a calității serviciilor noastre, limitările bazei noastre materiale și factori externi specifici acestui domeniu ne obligă să trecem la o consolidare a strategiei. Provocarea noastră acum este de a crește prețurile medii practicate la cazare, chiar cu riscul scăderii gradului de ocupare, în așa fel încât prețurile noastre să reflecte în mod real calitatea deosebită a serviciilor pe care le oferim.  Vom încerca creșterea veniturilor totale, considerând că oferim clienților servicii de calitate la un preț corect. Acest lucru l-am reușit până acum in 2014, când, deși am avut o creștere a gradului de ocupare cu 5% față de anul anterior, am reușit, totuși, o ajustare a prețului mediu pe cameră și, totodată, ne-am păstrat atitudinea pro activă față de sprijinirea evenimentelor cultural-artistice, sportive sau caritabile din județul Cluj’’.
Primul trimestru al anului 2014 are de asemenea rezultate notabile, dacă le comparăm cu cele din aceeași perioadă din anii anteriori, adică 2012 și 2013.
-          Trimestrul I 2014 are o creștere a veniturilor totale, direct productive, cu 49% față de 2012 și în creștere cu 15% față de 2014, după cum urmează:
§  O creștere a veniturilor din cazare cu 53% față de 2012 și cu 17% față de 2013;
§  O creștere a veniturilor la restaurant cu 44% față de 2012 și cu 16% față de 2013;
§  O creștere a veniturilor din micul dejun cu 63% față de 2012 și cu 11% față de 2013;
§  O creștere a veniturilor din minibar cu 43% față de 2012 și cu 14% față de 2013;
§  O creștere a veniturilor din închirierea sălilor de conferință cu 83% față de 2012 și cu 14% față de 2014;
-          În primele șapte luni ale anului 2014, gradul de ocupare al camerelor, comparativ cu aceeași perioadă a anilor anteriori, a crescut cu 45% față de 2012 și cu 31% față de 2013;

Carte postala - Hotel Univers T 
„Ne-am propus o creștere a veniturilor din activitățile directe în 2013 față de 2012 cu 10% față de anul precedent și am realizat o creștere cu 19%. Toate acestea în condițiile în care am depășit cheltuielile previzionate cu 6%, acest lucru ducând la o creștere a profitului 2012 vs. 2013 din vânzarea produselor și a serviciilor noastre”, spune Valentin Lungu, manager general Univers T.
Aceste evoluții pozitive au fost rezultatul adaptării managementului la noile condiții de piață, în contextul în care, în Cluj-Napoca, cea mai mare parte a oaspeților hotelurilor ajung în oraș cu afaceri, iar criza a impus tăierea „stelelor” din bugetele de deplasări ori conferințe ale companiilor, situație care a creat o oportunitate interesantă pentru hotelurile de 3 stele, precum Univers T. „Concret, segmentele de companii care aleg hoteluri de 4-5 stele sunt mult mai înguste, iar pe segmentul firmelor care aleg hoteluri de 3 stele, UniversT a fost un model. Turismul de evenimente reprezintă cel mai profitabil segment al hotelului și acoperă serviciile noastre de cazare, restaurant și săli de conferințe”, mai adaugă Valentin Lungu.
Valentin Lungu -  Director General - Hotel '' Univers T ''

Nu este un secret nici faptul că poziția hotelului reprezintă un avantaj pentru clienți. Univers T este la câteva minute de aeroport, aproape de centrul orașului, în vecinătatea unui mare complex comercial și a unor instituții academice prestigioase. Un indicator interesant este reprezentat de notele bune obținute de hotel pe site-urile din industria travel, unde acesta e catalogat la standardele cele mai ridicate. Notele vin exclusiv de la clienții care au fost cazați prin aceste site-uri de rezervări. Important de amintit este și prezența în imediata vecinătate a celui mai modern parc de agrement din oraș, de curând reamenajat pe malul lacului Gheorgheni. Acest parc se află pe terenul proprietate a S.C. Univers T S.A., iar la amenajarea acestuia, societatea noastră a contribuit indirect cu aproximativ 25% din suma totală investită, în baza contractului de asociere cu Iulius Mall Cluj.

Valentin Lungu Univers T
Vedere Parc Hotel Univers T, Cluj - Napoca, cart. Gheorgheni


’’Finalizarea Iulius Parc de lângă Hotel Univers T la finele lui 2013 ne-a creat noi oportunități de atragere a clienților din Cluj-Napoca. O nișă de clienți noi, clienți care nu au legătură cu clienții cazați sau cu cei care participă la evenimentele care au loc în restaurant. În această vară am mărit terasa de pe malul lacului la peste 100 de locuri și am instalat corpuri de iluminat ambiental, care creează seara o atmosferă deosebită. Tot în această vară, am instalat un sistem performant de sonorizare special pentru exterior și rezistent indiferent de condițiile meteorologice. De asemenea, aș vrea să amintesc că avem muzică live de o calitate excelentă, în fiecare miercuri și duminică în intervalul 19.00 la 22.00. Cu toate acestea, nu vrem să ne oprim aici, ci dorim să le oferim clienților noștri și alte surprize plăcute, cum ar fi instalarea unui bar de terasă cu bere la halbă și conceperea unui meniu special de vară, diferit de cel din restaurant. Pe noul meniu vom păstra și ”Meniul zilei Univers T”, care are un real succes, datorită prețului si calității preparatelor oferite. În practică, dacă este vreme frumoasă, putem crește vânzările restaurantului cu aproximativ 30%.  Împreună cu firmele producătoare de vin autohtone, vom organiza degustări de vinuri, ajutând cu această ocazie oaspeții noștri sa aleagă vinul optim pentru mâncarea servită”, a declarat Valentin Lungu, directorul general al Univers T.
În ce privește planul de viitor pentru anul 2014-2015, managementul Univers T este la fel de ambițios si va începe ample lucrări de renovare-modernizare la amfiteatrul cu o capacitate de circa 310 de locuri și la spațiile anexe acestuia (sală de evenimente cu o capacitate de cca 200 de locuri, cafenea, spații tehnice și de depozitare), lucrări care reprezintă cea de-a doua etapă a programului de renovare-modernizare a complexului hotelier, precum și demararea lucrărilor la modernizarea bazei sportive proprii. Concret, va fi modernizată baza sportivă formată în prezent din cinci de terenuri tenis. După modernizare, vor fi două terenuri de tenis acoperite, două în aer liber, iar un teren de tenis va fi transformat în teren de fotbal sintetic. Acestea vor fi dotate cu nocturnă, vor fi supravegheate video și vor avea servicii conexe precum dușuri, vestiare, băi, parcare, încălzire (cele acoperite), închirieri echipamente sportive etc. De asemenea, deasupra clădirii cu servicii va fi creată o terasă unde se vor putea servi băuturi diverse, deserturi, mici gustări etc. În perioada 2015-2016, preconizăm redeschiderea unui local de renume pentru Cluj-Napoca, Clubul Univers T, în cazul în care acest lucru se va dovedi oportun pe piața locală, dar este posibilă și amenajarea unui centru SPA în același amplasament. În plus, dorim amenajarea cabanei de la Călățele Pădure, care se află într-o stare precară, pentru a putea fi reintrodusă în circuitul turistic.


3D viitoare baza sportiva S.C. Univers T S.A.


„Deși acționarul unic al Univers T este Consiliul Județean Cluj, un management performant și inovator poate anula stereotipul prin care statul român este un slab administrator. Personalul calificat, munca în echipă a directorilor și a membrilor Consiliului de Administrație, precum și sprijinul acționarului unic sunt principalele atuuri pe care am mizat în 2013-2014 și pe care voi paria până la încheierea mandatului meu în 2017”, conchide directorul general Valentin Lungu. 

Revista presei cu bune si rele (unde dai si unde crapa):


Univers T, primul hotel din Cluj la categoria 3 stele

http://www.clujtoday.ro/2014/08/21/universtprimulhoteldinclujlacategoria3stele.html

Ce planuri are singurul hotel administrat de o instituție publică din Cluj http://actualdecluj.ro/ce-planuri-are-singurul-hotel-administrat-de-o-institutie-publica-din-cluj/


 "Univers T", cel mai performant hotel de 3 stele din judeţul Cluj. "Vrem să anulăm stereotipul prin care statul e un slab administrator"

http://citynews.ro/din-oras/p-univers-t-cel-mai-performant-hotel-de-3-stele-din-judetul-cluj-vrem-sa-anulam-stereotipul


Hotel UNIVERS T – cel mai „ocupat” hotel clujean

http://www.transilvaniabusiness.ro/news/3968/57/Hotel-UNIVERS-T-cel-mai-ocupat-hotel-clujean

"Univers T", cel mai performant hotel de 3 stele din judeţul Cluj http://www.realitatea.net/p-univers-t--cel-mai-performant-hotel-de-3-stele-din-judetul-cluj---vrem-sa-anulam-stereotipul-prin-care-statul-e-un-slab-administrator_1508321.html

Cum performează în capitalism hotelul lui Nicu Ceaușescu
http://www.romanialibera.ro/special/documentare/cum-performeaza-in-capitalism-hotelul-lui-nicu-ceausescu-347120

Hotel Univers T – tradiţie, renume şi management pentru viitor

http://ziarulfaclia.ro/hotel-univers-t-traditie-renume-si-management-pentru-viitor/

Hotel Univers T – exemplu de performanta cu actionariat de stat 

http://www.entertrainer.tv/2014/08/hotel-univers-t-exemplu-de-performanta-cu-actionariat-de-stat/

Tervez az Univers T: foci- és teniszpályák fűtéssel

http://www.szabadsag.ro/szabadsag/servlet/szabadsag/template/article,PArticleScreen.vm/id/107292
Unde crapă injuriile si nici autorii nu se semnează:

  1. Senzațional !!!! Ziar de Cluj ii face statuie lui Valentin Lungu. Mulțumesc echipei editoriale pentru seriozitatea cu care tratează subiectele din urbea clujeana :)) Sunt onorat ca am și eu o statuie :  

    Valentin Lungu are propria statuie de ceara:      http://www.ziardecluj.ro/valentin-lungu-are-propria-statuie-de-ceara

  2. Si continua mai interesant :

    Licitatie vindere pasive UNIVERS T (Pub):               http://www.ziardecluj.ro/licitatie-vindere-pasive-univers-t-pub la sfârșitul rotocolului avem limba 'birjar''

  3. Noi indicii in cazul statuii de ceara de la Univers T         http://www.ziardecluj.ro/noi-indicii-cazul-statuii-de-ceara-de-la-univers-t


Sa fiti iubiti!