miercuri, 8 aprilie 2009

Traiasca, traiasca!,..Traiasca si-nfloreasca!...Moldova, Ardealul si Tara Romaneasca!

Astazi in drum spre casa m-am oprit si eu sa vad ce se intampla in Piata Avram Iancu din Cluj-Napoca! Lumea era pasica se povestea in mici grupulete... si am facut aceste poze.
V-as pofti pe toti sa fiti oameni si sa va amintiti unde eram acum ceva vreme! Sa terminam cu ironiile! Chiar trebuie sa ne fie mila de oamenii astia care lupta pe strazi! Chiar nu au importanta toate scenariile, ca au fost oameni infiltrati care au produs violente! Ce la noi nu era vorba de teroristi arabi? Oricum mi se face rau cand ma gandesc ca isi fac si ei un front(comitet) al salvarii nationale..mi-e si scarba de gandul ca un mic Iliescu va rasari cu ranjetul nesimtit si pe strada lor...


Ma irita si discursul opozitiei din Rep.Moldova care are un singur scop: sa se disocieze de ce se intampla...si asta doar sa nu fie acuzata ca este fascista(dupa spusele primarului din Chisinau, Dorin Chirtoaca). Si la fel ma irita atitudinea noasta de "romani neam prost!!!!!" Buni crestini! Si oameni cu scoala!!! Superiori basarabenilor.
Hai sa fim seriosi...Din toate discutiile mele cu multa lume, unii cunoscuti pe care ii apreciez, m-a socat in aceste zile atat parerea despre cetatenii romani de peste Prut cat si despre cazul Becali.
Replici de genul: basarabenii is hoti, aduc tigari fara timbru in camine , invata pe banii nostri m-au plictisit..Bine ca noua ni se cuvine burse la facultati in SUA si nu mai stiu unde in Europa. Pe langa ca suntem un neam care astepta sa ni se dea, ne mai credem si superiori fratilor nostri.
Trebuie sa mai si dam nu numai sa cerem. Ei bine e foarte bine ca le dam cate ceva, asa putin cum este.
Ganditi-va la Germania. Credeti ca cei din vest nu au stiut ca le va fi mai greu? Si totusi au facut-o! De ce? Pentru ca e o natie mandra si isi da seama ca problema va exista. O mana cu 4 degete nu e asa puternica ca alta cu cinci, chiar daca unul e poate ranit.
Nu o sa apuc sa intru in discutii prea elevate pentru ca nu sunt prea bine documentat.
O alta idee ar fi ca ei sunt cu economia la pamant. De acord, dar nu e bine sa ai un vecin care genereaza conflicte gen Transnistria, un focar de infractiuni transfrontaliere, emigratie si alte probleme. Asadar eu cred ca trebuie sa ne implicam mai mult ca tara vecina si ca tara mama. Ar fi foarte bine si pentru noi, daca i-am ajuta sa mearga pe drumul cel bune spre UE.
Mai sunt discutii ca nu ma sunt romani, ca sunt doar in proportie de 40%. Eu nu stiu ce sa zic si nu am incredere in numaratorile comunistilor. Sa luam un exemplu:daca mama si tatal sunt unul rus si altul roman, copilul ce este?Moldovean:)) Pai atunci daca luam o zona din Romania unde poate romani sunt minoritari asta nu inseamna ca nu e firesc sa nu faca parte din Romania.
Sper ca ati realizat ca nu am folosit termenul de unire pentru ca e imposibil.Dar totusi hai sa pregatim terenul si poate peste 20 ani ne mai marim teritoriul tarii. Ne vom simti cu totii bine, la fel cum am fost mandri ca am castigat disputa din Marea Neagra,cu Ucraina!
Alta problema de care m-am lovit a fost cu o colega de facultate din Rep. Moldova. O intreb:- Tu ce esti ? ea raspunde:-Moldoveanca!...Am zambit, la fel am patit cu romani in SUA! Eu am intrebat sunteti romani , si ei imi raspund pe romaneste ca nu. Si ii intreb :-Pai cum? Ei zic:-Tocmai ne-am luat cetatenia americana.
Sper ca unii mai odihniti o sa prindeti subtilitatile .Pe scurt treaba e complicata, dar avem o obligatie sa nu-i lasam asa usor sa dispara! Sa nu uitam ca, eroii lor sunt si eroii nostri, Sa nu uitam ca si ei au murit pentru tara noastra. Eu nu va cer sa muriti si voi pentru ei, ci sa va implicati cate putin, sa va informati, sa studiati. Sunt fratii nostri si trebuie sa-i ajutam!


Sa fiti iubiti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ATENTIE:
Mesajul tău va fi publicat după moderare.
Autorii articolelor de pe acest blog isi rezerva dreptul de a nu publica acele comentarii care contin atacuri la persoane, cuvinte indecente sau injurioase.