marți, 16 iunie 2009

Grupul "Pro Actiune", al studentilor UBB F.S.E.G.A !

Un mare esec! Le multumesc tuturor care au semnat si celor cu gura mare care ma mobilizau pe mine ca sa fac aceasta actiune ,cu ghilimele de rigoare!Am dovedit inca o data ca nu eram un grup unit si nu ca eu nu am autoritate !



Astazi vom incepe prima actiune. Aveti mai jos detaliile despre cine suntem, ce vrem, si ce facem:
Va multumesc
Cu respect,
Autorul


Contor adeziuni! -11-

Domnilor profesori ,
Dragi colegi ai F.S.E.G.A.,
Printr-o nemultumire comuna s-a decis sa se creeze un gup numit ‘Pro Actiune’. Acest grup are rolul de a ajuta facultatea la care studiem in scopul imbunatatirii metodelor de predare. Acesta va avea un caracter de dialog si de dezbatere a unor idei intre profesori si studenti. Consideram acest lucru benefic pentru noi, studentii ( pentru imbunatatirea pregatirii scolare), pentru profesori (imbunatatirea metodelor personale sau colective de predare, examinare,notare) cat si pentru facultate prin cresterea gradului de multumire a ‘clientilor’.
Deorece contribuim la sistemul de invatamant care ni se acorda, platind taxele hotarate de facultate, consideram ca orice student are dreptul de a isi arata nemultumirea sau aprecierea.
Este inadmisibil ca in grupurile sanitare sa nu existe sapun sau hartie igienica. Mai bine crestem taxa, dar ne spalam pe maini.
Fiind constienti de teama de precedente, care poate sa destabilizeze relatiile student- professor , vrem sa subliniem urmatoarele:
-nu incercam schimbarea notelor;
-nu incercam schimbarea profesorilor;
-nu contestam nivelul impus de cunoastere necesar promovarii;
-nu incercam fuga de responsabilitatea pentru a invata in vederea luarii unui examen.
Cu toate acestea vom contesta modul de examinare si sistemul care nu reflecta cunostintele noastre si care ne prejudiciaza in raport cu alti colegi. De aceea credem ca decanatul ar trebui sa se autosesizeze in cazurile in care apar discrepante mari intre notele acordate de unii profesori si de altii. Aceste fapte creaza frustrare si descurajeaza si competitia acelor dintre noi, care au rezultate laudabile la invatatura.
Va multumim
___________________________________________________________

Domnule decan,
Subsemnatul:
An/Profil/Grupa:
Impreuna cu alti colegi am hotarat sa facem un protest impotriva domnului Lect. Dr Adrian Ciupe, referitor la sistemul de notare si la felul superior de a trata studentii.
Pentru inceput vrem sa subliniem ca nu combatem capacitatea de predare si cunostintele domnului profesor in disciplina ‘Engleza in afaceri’, la care ne-a fost profesor.
Consideram ca sistemul de notare nu arata nivelul real al cunostintelor noastre din 2 motive:
-desconsidera activitatea profesorilor anteriori: cunostintele consideram ca nu se pierd ci se acumuleaza, deci notele ar trebui sa fie proportionale cu cele din anii trecuti sau cu cele ale colegilor nostri de an;
-mai multi studenti, am luat la testul Lingua un punctaj de peste 22 puncte (de obicei din prima examinare), iar la materia predata de Dl. profesor nu s-au acordat note de promovare. In aceelasi timp altii au promovat si se simt depunctati si in unele cazuri au ales sa dea testul Lingua din alta limba straina.
Multora li s-a comunicat faptul ca li s-a facut o favoare si nu se mai ia in considerare punctajul de la sustinerea orala a examenului. Am dori sa-l intrebam pe domnul profesor de ce ne-am mai programat si am mai sustinut examenul oral.
Studentii nu doresc ‘favoruri’ ci incununarea corecta a activitatii lor.
De asemenea sistemul de examinare este deosebit de stangaci:
-ne prezentam la ora 10 AM sa ne inscriem pe lista
-nu ne putem alege ora si lumea se impinge pentru a prinde o ora cat mai buna, pentru a nu astepta ore in sir pe coridoare sau pentru a se deplasa acasa si inapoi.
Ne-am simtit jigniti de comentariile domnului profesor in semestrul 1 anul 3 (in documentul pdf cu notele la examen) , prin care ni se pune in vedere sa nu facem ‘ trafic de influenta’. Consideram ca tinerii din ziua de astazi nu sunt corupti si stiu foarte bine cand gresesc. Pentru cei cinstiti carora nici macar nu le-a trecut prin cap sa intervina, sa fie tarati in acest limbaj de’ tranzitie’ , reprezinta o ofensa.
In acest semestru dupa afisarea notelor, in documentul pdf atasat pe grupul yahoo, ni s-a amintit faptul ca “sa nu ne inchipuim ca putem sa nu luam in serios un examen la limbi straine intr-o tara din Uniunea Europeana”.
Consideram ca nu isi au rostul aceste idei, iar profesorul ne ofenseaza. Pe aceasta cale dorim sa comunicam ca suntem foarte constienti de utilitatea unei limbi straine, dar in acelasi timp suntem constienti si de utilitatea altor materii, prin alegerea benevola a profilului de catre toti studenti FSEGA. Chiar daca profesorii de la alte discipline,i nu au introdus materia lor, ca importanta, in contextul european, le respectam materia.
De asemenea unii au reclamat modul in care dl profesor le-a raspuns la e-mail sau modul de adresare fata in fata.
Cu stima,
Sa fiti iubiti!