duminică, 26 mai 2013

AUTOSTRĂZI: 2020 Anul în care Cluj Napoca va intra în LUMEA DECENTA



Analizând împreuna harta cu pricina teoretic viitorul suna bine deși are niște termene plictisitoare și incerte.
Practic Turda devine un fel de Indianapolis în Indiana,SUA (Highways State). Ma bucur pentru cei din Turda și Câmpia Turzii ca vor avea șansa se suprapună cu un nod de transport pe autostrada. Practic Chișinău - Iași - Cluj-Napoca - Budapesta va avea un singur drum și la fel Belgrad-Timișoara - Iași -Chișinău...și anume prin Câmpia Turzii. Cred ca din punct de vedere logistic multe firme vor prefera aceasta zona pentru investițiile viitoare.
Nu pot sa nu ma bucur de apropierea Clujului pe Turda. Practic va fi repus pe harta transportului de mărfuri pe cai rutiere și dublat cu aeroportul va fi principalul pol de transport transfrontalier cu o poziție centrala în Transilvaniei și poate chiar cel mai mare în partea de nord a României. 
Pana la urma Autostrada Transilvania deși nu a ajutat prea mult practic a deschis opțiunea Sebeș -Turda, iar apoi logica a dus la Turda - Iași.
Cea ce este interesant este ca scoaterea UDMR de la guvernare a omorât într-un fel Târgu Mureș, de autostrada pe acolo nu se mai povestește (Cluj-Târgu Mureș- Brașov). Iar aeroportul din Cluj Napoca câștiga teren în ciuda concurentei neloiale prin subvenționarea companiilor aeriene, fapt ce a dus și la pierderea de procese. Eu personal cred ca nu ar fi rău sa avem închis un patrulater de autostrăzi : Câmpia Turzii - Târgu Mureș - Brașov - Sibiu - Sebeș - Câmpia Turzii. Unii ar salva mult combustibil si timp, deci bani. Centrul tarii ar devenii și inima logistica și ar mai lua un pic de la București, poziția de ''buric'' al tarii.

Dar voi ce parere aveti? Credeti ceva din harta asta de mai jos ?

Sa fiti iubiti!