miercuri, 12 iunie 2013

Claunul Basescu incearca sa ingroape monarhia, gândindu-se la o țuica buna de 'Dude'


In presa am citit cu stupoare cum președintele demis al României, prin referendum, adică Băsescu, încearcă sa deschidă teme de interes cum ar fi și monarhia cred eu din doua motive: alegerea unui moment nefavorabil pentru schimbarea formei de guvernământ și mobilizarea celor de buna credință, monarhiști și poate scârbiți de politica.

"Nu ştiu dacă e suficient de eficientă. Spre exemplu, eu dacă aş fi fost în locul domnului preşedinte Pavelescu, luam steagul monarhiei în mână. Dacă eram în locul lui Pavelescu, preşedinte al PNŢCD. Pentru că PNŢCD a rămas singurul exponent al monarhismului. Monarhiştii nu mai sunt 3% câţi erau în vremea răposatului Coposu. Monarhiştii eu cred că sunt 15%-18% în momentul de faţă şi vă pot spune că am discutat mult cu consilierii, ne-am oprit în legislaţie. Eu am avut tentaţia să adaug la a treia întrebare sau a patra. Una era legată de introducerea votului prin corespondenţă şi a doua dacă sunteţi de acord cu un regim de monarhie", a spus preşedintele la B1.

El identifica în mod nefast monarhiștii romani cu un partid drag mie, PNTCD, dar azi cu o conducere penibila și ilegala prin persoana lui Pavelescu. Sa nu uitam ca acum singurul partid declarat oficial monarhist și care are în statut ca scop este PNTCD. Totuși acest partid rupt în doua la fostele alegeri, aripa Pavelescu - ARD și aripa Ciorbea (actualmente senator PNL - USL). 
Intenția este foarte clara: încercarea coagulării monarhiștilor în jurul uni formațiuni nelegitime , aliate și controlabila.
Din fericire bazinul electoratului monarhist este unul educat, sunt tineri care au învățat istoria reala după revoluție și oameni vârstnici care au aflat de la rude sau au trăit ei însuși adevarul despre Casa Regala din Romania, și care au avut de suferit pe timpul comunismului .

  "Dar ca om politic eu am o curiozitate. Şi va trebui să găsim formula să știm şi altfel decât prin sondaje. Cât de prizată ar mai fi monarhia în România în momentul de fată?  Deci o repet, sunt republican, părerile mi le cam ştiţi despre Casa Regală a României, dar cred că românii ar trebui să aibă un răspuns definitiv după ce abdicarea regelui s-a produs în condițiile în care s-a produs, să aibă un răspuns definitiv prin propriul lor vot, şi nu prin sondaje, dacă vor monarhie sau republică", a spus şeful statului.

Provocarea unui referendum pe o tema în care electoratul nu este informat este o golănie. La referendum lumea trebuie sa știe ce alege. Pe lângă acest fapt e important și care e rolul regelui, al parlamentului, deci un proiect complex și nu o jucărie de întrebare.  Momentul ales este foarte bine calculat: minimizarea propunerilor actuale la referendumul USL precum și mobilizarea la vot.
El spera ca, cu un astfel de referendum sa mobilizeze monarhiștii 15%-18% (după spusele lui) la propriul referendum și sa ii sporească astfel șansele, de a atinge un prag pentru tema principala: unicameral=300. Si eu ma întreb în toți acești ani de la primul referendum (2009 - 2013) de ce nu a făcut nimic în acest scop, deși a avut toate pârghiile.
Eu personal sunt adeptul unei monarhii parlamentare, bicamerale. Cat despre numărul parlamentarilor e clar ca regula actuala nu e buna și sunt prea mult, dar nu știu dacă 300 sau 200 e bine sau rău.
Este grotesc cum cel care nu demult spunea de Regele Mihai I ca este un trădător sa se preocupe de Casa Regala. Sa nu uitam ca e și nasul unui asa zis print fără drept la tron, tocmai pentru a slabi regalitatea.

Regele Mihai despre Băsescu: "Nu merită să reacţionez la aşa ceva, cu cât sunt mai mărunte jignirile sale, cu atât se crede mai important"


http://valentinlungu.blogspot.ro/2011/06/video-marsul-rusinii-impotriva.html

http://valentinlungu.blogspot.ro/2012/10/regele-mihai-i-al-romaniei-la-91-de-ani.html

Sa fiti iubiti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ATENTIE:
Mesajul tău va fi publicat după moderare.
Autorii articolelor de pe acest blog isi rezerva dreptul de a nu publica acele comentarii care contin atacuri la persoane, cuvinte indecente sau injurioase.