vineri, 24 aprilie 2009

Sacalaia, Judetul Cluj, "Lacul stiucii". Pescuit de stiuci.



Deoarece am asa o mica manie cu pescuitul a trebuit sa incerc si acest loc. M-am axat in ultima vreme pe pescuitul la musca si pe confectionarea proprie a momelilor artificiale (mustelor). Cu ceva vreme in urma am mai avut o tentativa de pescuit la musca ( am prins doar o stiuca de 2.5 kg in SUA) dar am abandonat repede si am trecut la clasicele voblere, twistere, lingurite normale si rotative etc. Cam tot mai putina momeala vie.
Catre Sacalaia se merge din Cluj Napoca spre Gherla, iar dupa piata centrala se face dreapta in dreptul tribunalului. Apoi se urmeaza indicatoarele spre manastirea Nicula. Nu se merge prea mult si se face stanga spre Sacalaia, Lacul Stiucii cum mai este denumit.
Aici este de fapt o rezervatie naturala, lacul este destul de mare, dar in zona mai exista portiuni mlastinoase cu stuf. Interesanta este atmosfera de delta creata de acest stuf. Din cauza lui nu se poate pescui decat din barca. Acest lucru este ideal pescuitului de rapitor si mai putin celui pasnic. Lume este putina si barci destule. Barca se inchiriaza cu 15 lei pe zi, iar taxa de pescuit este de 40 lei pe zi. Cei care poseda abonament la asociatia pescarilor judeteni au intrare libera. Se ofera si cazare la pretul de 15 lei patul. Pentru pretentiosi exista si 2 pensiuni in zona cu 80 sau 90 ron pe noapte.













Se pescuieste stiuca in sistem C&R. Adica le prinzi si le dai drumul. Este interzisa retinerea ei.
Eu sunt fan C&R. Cred ca si noi romanii ne permitem sa cumparam peste deci pescuitul ar trebui sa devina un sport. Eu prefer sa merg undeva unde se prinde peste tot timpul si sa-mi creasca adrenalina la fiecare captura decat sa ma duc undeva unde ori nu platesc mult ori nu sunt pesti, doar pentru singurul motiv ca pot sa duc acasa ceva carnita alba. Se pot insa retine restul speciilor: salau, biban, somn, platici, carasi, ableti ,etc.
Nu o sa ma laud cu capturi prea mari. Am prins 3 stiuci la Sacalaia dintre care cea mai mare era cam pe la 2 kg.

Toate pozele din articol sunt de acolo. Sigur voi mai merge. Trebuie sa recunosc ca am fost inainte de Pasti cu cateva zile si chiar de Pasti. A doua oara nu am prins nimic eu personal ci doar un prieten, toate cu acelasi tip de momeala. Cele pe care le-am prins eu apar in poze. Daca dati click pe ele veti vedea imaginea marita.
Care veniti in zona poate mergem impreuna.
Aaa...era sa uit...sa nu uitati sa va luati si nevestele ca aduc noroc si fac poze si filmeaza, ca altfel cum am putea sa ne mai laudam? doar asa pescareste, vanatoreste, o minciunica, o tuiculita...


Sa fiti iubiti!

2 comentarii:

  1. VREAU SI EU SA MA DUC LA O PARTIDA , DAR INCA AM SA MAI ASTEPT CEVA REACTII DE LA ALTI ''PESCARI '' POATE SI PA MAIL CMTMIHAI@YAHOO.COM

    RăspundețiȘtergere
  2. lasa reactiile de la altii du-te linistit eu am fost si sanbata trecuta si desi s-a prins slabut... sa prins si am prins ..la vobler am dat...
    daca iti faci abonament cu 120 ron iti scoti banii daca mergi de 3 ori
    ca e 40 ron pe zi

    RăspundețiȘtergere

ATENTIE:
Mesajul tău va fi publicat după moderare.
Autorii articolelor de pe acest blog isi rezerva dreptul de a nu publica acele comentarii care contin atacuri la persoane, cuvinte indecente sau injurioase.