sâmbătă, 18 aprilie 2009

Va doresc la toti 'Sarbatori fericite!', sa fim mai buni, mai drepti si mai inteligenti.


Sunt sigur ca cu unii dintre voi ne vom intalni cu placere de sarbatori, iar cu altii chiar daca nu,  practic e tot una. Urarile sunt la toti la fel.
Din pacate parca sarbatorile sunt altfel. Daca nu as avea familia in Cluj-Napoca cred ca m-as duce undeva in varful muntelui intr-un catun.
Ma plictisesc toate sms-urile, care imbogatesc companiile de mobile. Prostia omeneasca e mare, si lumea trimite acelasi mesaj la toti si cateodata si la cine nu se cade, pentru simplu motiv ca e mai usor sa trimiti la toti si nu costa prea mult. Culmea este ca am primit 2 mesaje de la persoane care nici macar nu s-au semnat, si nici macar nu apar la mine in agenda telefonica.Voua va plac felicitarile anonime?
Apoi ar mai fi nebunia de la cumparaturi. Am fost si eu azi, era lume multa, si am cotizat cu 100 euro,  mult mai mult decat mi-am propus.
Multi s-au intors in tara cu ochelarii penibili gen 'libelula', si tricouri albe mulate. A crescut iarasi populatia manelistilor.
Cu toate astea totusi si aceasta agitatie parca vesteste ceva.
Dar s-ajungem la treburi importante. Lumea trebuie sa fie constienta ca sambata seara, nu se merge dupa biserica la discoteca si nici in vinerea mare la striptease. Trebuie sa fiti constienti ca cine nu crede ca a inviat Isus, la propriu si nu la figurat, nu crede in D-zeu. Aici nu se negociaza, desi e la moda. Nimeni nu zice sa nu cercetati si sa nu aveti indoieli. Totusi trageti linia si daca credeti ca sunteti de partea la Cel de Sus, mai treceti cu vederea si miciile erezii din suflet, si faceti dupa voia Lui. Sarbatoarea Invierii este considerata cea mai mare sarbatoare atat in biserica catolica, cat si in cea ortodoxa, si de fapt in toate bisericile crestine.
Lumea in general merge doar o data pe an, de Paste, la biserica. De fapt ar trebui mers macar o data pe saptamana, duminica, si de sarbatori. Una dintre porunci ne spune clar: 'Cinsteste pe tatal tau(numele domnului) in duminici si sarbatori'. Este una din cele 10 porunci. Incalcarea unei porunci inseamna un pacat de moarte si de fapt posibilitatea de a intra in iad. Lumea ar trebui sa ia in serios mai mult. Eu merg la biserica pentru ca ma relaxez, imi incarc bateriile, am nevoie, iar cand lipsesc ma simt vinovat.Asta nu inseamna ca ma laud si ca sunt mai bun ca voi. Uneori va spun ca ma duc, in speranta ca unii veti veni cu mine sau veti merge singuri unde si la cine va place. Mi s-a intamplat sa fiu rugat, sa fiu insotit, de alte persoane care nu au fost de ani de zile in casa Domului.
Biserica recomanda sa ne spovedim macar odata pe an, cel mai bine de Paste. Adica sa recunoastem, sa ne reamintim pacatele, in fata lui D-zeu, prin interpusul sau,un preot. Trebuie sa recunosc ca nici eu nu am acest obicei. Din pacate ultima data cand am facut-o, a fost inainte de  cununia religioasa. La aceeasi biserica unde m-am cununat voi merge si diseara cu familia la slujba de Inviere.
Va sugerez tuturor sa incercati sa va clarificati problema credintei. Eu am cam facut-o si ma ajuta mult in viata, sa trec de greutati si de ce nu, sa-mi ajut si aproapele din bunastarea mea. In definitiv ganditi-va la aceasta intrebare: 'Daca nu ar exista D-zeu, si viata de apoi, ar mai avea rost ce facem, fie azi sau ieri?' De ce sa ne mai stresam, sa fim drepti? De ce sa nu furam si sa dam in cap? De ce sa nu fim lasi si sa ne 'luam zilele' cand intampinam probleme ? Eu zic ca are rost pentru ca asa exista pedeapsa de apoi. Daca facem un calcul, 1 ora din saptamana dedicata lui Dumnezeu in biserica reprezinta, doar o ora din cele 128 de ore pe care le are saptamana. Deci e mai putin din 1% din timpul nostru. Asadar scuzele ca sunt ocupat nu isi au rostul. Eu zic ca merita sa investiti si voi 1% di timpul vostru.Sa zicem ca sunt 50% sanse sa existe D-zeu si 50% sa nu existe. Ei bine daca exista dati lovitura si castigati de 50 ori mai mult. Desigur nu asa se calculeaza lumea asta, universul insusi....Am incercat doar sa arat ce ignorant e omul si cat de putin ar trebui sa faca pentru a studia divinitatea pentru implinirea sa. Am avut o mie de discutii cu uni care nu merg si nu simt nevoia sa mearga, tot felul de idei de genul: nu inseamna ca daca mergi la biserica esti mai bun, popa cutare vorbeste sau face prostii, nu stiu cine merge acolo etc.
Eu va zic ceva: fiecare face ce vrea, iar cand vom trece in nefinta vom afla cine a procedat corect. Eu pur si simplu sunt un las si un fricos, ca sa imi pot asuma acest risc.

SPER SA CIOCNIM IMPREUNA UN PAHAR PENTRU NOI PENTRU FAMILIE PENTRU MORTI SI PENTRU CEI SINGURI SI FARA FAMILIE, SPERANTA SI FERICIRE
Sa fiti iubiti!

3 comentarii:

  1. vad ca nimeni nu zice nimic ..chiar toti ati trimis sms-uri? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos,adevarat util in aceste clipe!Multumim!Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Emanuel Botezatu23 aprilie 2011 la 20:38

    Mie nu-mi trimite nimeni SMS-uri. Esti un NOROCOS! :))))))
    Sarbatori fericite si nu uita: Asa cum nu exista vreun sfant fara trecut, tot asa nu exista nici pacatos fara viitor!!!

    RăspundețiȘtergere

ATENTIE:
Mesajul tău va fi publicat după moderare.
Autorii articolelor de pe acest blog isi rezerva dreptul de a nu publica acele comentarii care contin atacuri la persoane, cuvinte indecente sau injurioase.